Legyen az Ön vállalata:
az Év Családbarát Vállalata 2018-díj
nyertese, a Családbarát Vállalat 2018 cím birtokosa!
Az Év Családbarát Vállalata pályázat mára egyik fokmérője annak, mennyire áll készen a vállalat a következő évek munkaerő piaci kihívásaira. A pályázatot három kategóriában hirdetjük meg: kis-, közepes-, és nagyvállalatok számára.
PÁLYÁZOM
Együttműködő partnereink:


Családbarát történetek

Az ingatlan.com Zrt. családbarát története

Amikor az elmélet működik a gyakorlatban is

Az egyik szoftverfejlesztési csoportvezetőnk, Peti, behozta magával a másfél éves kislányát, Hannát. Nagyon megható volt számomra a látvány, hogy a sok informatikus között egy kislány mosolyog, ezért ő és Apukája történetét szeretném megosztani.

Mint megtudtam, azért hozta be Hannát az irodába, mert a felesége egyetemre jár, így ez idő alatt ő vigyáz a kislányukra. Számukra teljesen természetes ez a felállás, hogy mindketten kiveszik részüket a gyermeknevelésből. Petiben soha nem volt félelem amiatt, hogy ő esetleg ne tudna úgy gondoskodni a kislányáról, mint a felesége, inkább amiatt aggódott, hogy a munkában nem tud majd annyira teljesíteni. A történet mesélése során megosztotta, hogy mennyire hálás az ingatlan.com Zrt-nek azért, hogy biztosítjuk számára a kötetlen munkarendet és az otthoni munkavégzés lehetőségét is. Munkabeosztását úgy alakította ki, hogy az elmélyülést kívánó feladatokkal Hanna délelőtti alvásideje alatt foglalkozik, a gyorsabban megoldható teendőkkel pedig akkor, amikor több figyelmet igényel a csöppség.

Hanna annyira a csapat része lett, hogy egy alkalommal a csapatépítő vacsorára is a srácokkal tartott, egyikük még az esti etetést is átvállalta, hogy az apuka is pihenhessen kicsit.

Hálás vagyok, hogy Petihez hasonló emberekkel dolgozhatok együtt, ezért (is) törekszünk a már jól bevált családbarát gyakorlatok fenntartására, fejlesztésére és igény esetén újabbak bevezetésére.

Rózsa Katinka
HR vezető
ingatlan.com Zrt.


A Celanese Magyarország története

Én 6 év után jöttem vissza dolgozni, mikor a második gyermekem is közösségbe került. Nagyon vártam, hogy ismét felnőtt emberek között legyek, hogy dolgozhassak, mert bár imádom a gyerekeim, sajnos az a közvélemény, hogy aki otthon van a gyerekkel ; nem csinál semmit. Ja az könnyű. 

Sokat gondolkoztam, hogyan is kellene visszajönni, mert akkor nem a Celanese-nél dolgoztam, de a régi Multihoz semmiképp sem akartam visszamenni. Viszont nem hirdetnek 6 órában állásokat, és ez megnehezítette a keresést. Elvállaltam itt a 8 órát, mert megtetszett a vállalat, a környezet, az emberek. 

Sajnos kiderült, hogy Kismarosról bejárva, ez szinte lehetetlen. Napi 3 óra utazás, és 8 óra munka azt jelentette, hogy gyakorlatilag nem találkozom a családommal. Sokat vívódtam, mire fél év után eljutottam oda, hogy felmondok, mert tudtam, abban a munkakörben nem engedélyezik a 6 órát. 

Akkor a Team Leadem bíztatott, hogy nem kell azonnal elmenni, nézzek körül a portálon, hátha van olyan munkakör hirdetve, amit engednek 6 órában. Így került sor egy interjúra, és kerültem át egy teljesen új részlegre. (Customer Service-ről AR – Dispute/ Collection). Nagyon boldog voltam. 

Azonban ez az öröm is elszállt, mert a bejárás gondja sajnos ott maradt. Akkor nyílt meg épp a lehetőség a cégen belül a több Home Office-ra és engedélyt kaptam a heti 2-3 távmunkára. Nem tudom ezek után mit mondhatnék még. Azóta is bíztatom a kollégákat, hogy merjenek kérni, mert a vezetőség kész segíteni, hogy a dolgozói jobban érezzék magukat, szeretettel tudjanak bejárni, ugyanakkor megadni a lehetőséget, hogy megtaláljuk a család és munka között is az egyensúlyt. 

Eddig szerettem különválasztani a kettőt, és nem hazavinni munkát, de amióta otthonról dolgozhatok, a gyerekek is jobban látják, értik mit is csinálok.  

Köszönöm, hogy ezt a cég lehetővé tette számunkra is. Nagyban megváltoztatta a véleményem a multi környezettel kapcsolatosan, látom a lehetőségeket, a fejlődést, és tudom, hogy ez igazán még csak a kezdet. Rengeteget tehet egy cég a dolgozókért, és azt hiszem, itt ezt megtalálhatjuk.

Dulinné Sebők Andrea,
Senior Associate Accounts Receivable,
Supply Chain Celanese Magyarország


A Budapest Bank története

Mivel készültünk a gyermekvállalásra, elég korán kiderült számomra, hogy állapotos vagyok. Röviddel ezután megosztottam a hírt a közvetlen vezetőmmel, és a konkrét elképzeléseimet is a jövőre vonatkozóan: ameddig az állapotom engedi, szerettem volna a terhesség alatt is dolgozni, majd szülés után az volt az elképzelésem, hogy fél év letelte után visszajönnék dolgozni, de amíg a kisfiam nem tud bölcsödébe járni, addig otthoni munkavégzéssel. 

Ebben az elképzelésemben maximális támogatást kaptam vezetőm részéről, aki tovább terjesztette az ő vezetője és a HR felé, akik ugyancsak pozitívan álltak a kérdéshez, azzal a kikötéssel, hogy heti egyszer be kell jönnöm fizikailag is dolgozni, illetve egy megállapodás keretében leírtuk a konkrét munkakörhöz tartozó feladatokat, melyeket otthonról is el tudok látni.

Mindkét részről tudtuk, hogy a terveket átírhatja a sors, ezért kérték, hogy jelentkezzek időben, ha másként alakulnának a dolgok, de szerencsére nem így történt.

Az otthon töltött fél év alatt tudatosan készültem a munkába történő visszatérésre: intéztem a bölcsödét, a heti egy nap gyermekfelügyeletet (születésétől kezdve heti egy napot vigyázott rá nagymama, hogy mire élesbe megy a dolog, megszokottá váljék számukra), és nem utolsó sorban „magammal is meg kellett beszélni”, hogy nem vagyok rossz szülő attól, hogy nem maradok otthon a gyermekem 3 éves koráig. 

Bár nem volt könnyű, de minden zökkenőmentesen és a terveknek megfelelően sikerült. 

Fél év után, mikor visszajöttem teljes munkaidőben dolgozni, a közvetlen kollégáim részéről is nagyon sok segítséget kaptam. Konkrét példát is említve, a munkakörömet úgy szerveztük, hogy azon feladatok tartoztak hozzám, amihez nem kellett bent tartózkodnom, illetve nem volt napszakhoz sem kötve. Természetesen, hogy el tudjam látni rendesen a munkámat, és ennek a kisfiam se lássa kárát, az is kellett, hogy a gyermek körüli teendőkből, feladatokból az Apuka is kivegye a részét.

Kisfiam végül 13 hónaposan ment bölcsödébe, azóta rendszeresen bejárok dolgozni, de továbbra is élvezem a főnökeim részéről azt a támogatást, hogy egy betegség, oviszünet stb. esetén akár home office-ban, akár a gyermekbarát irodát használva tudjak dolgozni, amiért nagyon hálás vagyok.

Kiss Karolina
Pénzügyi és számviteli munkatárs
Budapest Bank


Egy másik Budapest Bank történet

A Budapest Bank Kálvin téri bankfiókjában dolgoztam vezetőként már 5 éve, amikor kiderült, hogy babát várunk. A 8. hónapig dolgoztam. Már akkor volt egy kép a fejünkben a férjemmel, hogy minimum 2 évig szeretnék otthon lenni a kislányunkkal, de úgy voltunk vele, hogy majd eldöntjük akkor, amikor aktuális lesz.

Abban biztos voltam már, amikor eljöttem, hogy mindenképpen részmunkaidős állásba szeretnék visszatérni a munka világába. Ez vezetőként lehetetlen megtenni, fióki tanácsadónak visszalépni nem szerettem volna, így csak a bank központjában gondolkoztam, lehetőleg home office lehetőséggel, mert az otthonom és a munkahelyem a város két ellentétes oldalán van.

Egy szombati napon Emma 3 éves lett és én a következő hétfőtől visszatértem a munkába.

Egy viszonylag újonnan alakult csapatba sikerült visszatérnem, az én kérésemre egyelőre 4 órában, ahol a vezetőm egy régi volt kollégám, aki nagyon együttműködő, és szem előtt tartja a beosztottjai érdekeit, támogatja az otthonról való munkavégzést is. A munkaidő beosztását teljesen ránk bízza, a lényeg, hogy a közvetlen kollégáimmal egyeztessek és a munka hatékony elvégzése biztosítva legyen.

A szüleim rengeteget tudnak nekünk segíteni, de nekem fontos volt az első időszakban, hogy vinni is és hozni is tudjam Emmát az óvodából, és ez így meg tud valósulni. Számomra ez most a tökéletes munka gyerek mellett.

SOMOGYVÁRY Eszter
Fiókhálózati értékesítés támogatási munkatárs - Jelzáloghitel
Budapest Bank


Az NI Hungary története

Az, hogy az NI egy Családbarát munkahely, leginkább a várandósságaim idején nyert tartalmat számomra.

2009-ben vártuk első gyermekünket, amikor a H1N1 vírus ütötte fel a fejét. Természetesen ez kismamaként engem is nagyon megijesztett, így a vezetőm számára jeleztem, hogy nagyobb biztonságban érezném magam, ha otthonról folytathatnám a munkavégzést az utolsó 2 hónapban. Ehhez megkaptam minden szükséges segítséget és támogatást. Éppen egy olyan projekten dolgoztam, ami több területet is érintett, és nagy rugalmasságot tapasztaltam nem csak a vezetőim, hanem a közvetlen és társterületeken dolgozó munkatársaim részéről is, még akkor is, amikor 8-9 fős megbeszéléseket telefonról kellett lebonyolítanunk.

Munkába való visszatérésem után hamar újra kopogtatott a gólya nálunk. Mivel 3 évet otthon töltöttem, a vezetőmmel végig beszéltük, miben látom a következő, munkában töltendő kb. 6 hónap lehetőségeit, és olyan feladatot kaptam, ami segítette a visszailleszkedésemet, alapozott a korábbi ismereteimre, tapasztalataimra, tudásomra. 

A harmadik várandósságam alatt már kismamaként tértem vissza dolgozni. Ekkor az európai HR direktor, akivel korábban még nem találkoztam, biztosított arról, hogy ha úgy döntök, akkor ők a terhesség alatt is várnak engem vissza, és felruházott, hogy alakítsam úgy a munkaidőmet és feladataimat, hogy összhangban legyen a terhelhetőségemmel és családi feladataimmal.

Sokat gondolok arra, hogy mennyire köszönöm azt, hogy itt nemcsak munkatársként, hanem családanyaként is figyelnek és tekintettel vannak rám.

Sós Gabriella
a Társadalmi felelősségvállalás csoport munkatársa
NI Hungary Kft.

 
 
 
Családbarát Vállalat Mentorszervezetek:
„Az Év Családbarát Vállalata” díjazottai
Galéria
és videótár
Tekintse meg az eseményeinkről készült képeket és videókat!

Családbarát Vállalat 2017 címet nyertek: