A vállalat 2017 őszén lett 10 éves, így a dolgozók átlagéletkorának emelkedésével időszerűvé válik a családalapítás kérdése is. A várandós dolgozókat a Kismama-Kisokos és a Kismama-Interjú segíti, hogy már a szülés előtt tájékozódhassanak az igénybe vehető támogatásokról és a visszatérés mikéntjéről. Ha az újszülött világra jön, a vállalat IKEA-utalvánnyal kedveskedik a családnak. A szülők ezután sem maradnak egyedül, a lakáshitel támogatás, a bölcsődei, óvodai, iskolakezdési támogatás kiemelkedik a cég szolgáltatásai közül. Ha a szülő visszatér dolgozni, rugalmas munkaidő várja. Az irodában pedig gyümölccsel, vitaminos dobozzal és motivációs előadásokkal járul hozzá a vezetőség a dolgozók testi-lelki egészségéhez.
A vállalat vezetőinek gondolkodásában markánsan jelen van a család és emberbarát szempont. A család és emberbarát intézkedések rendszere figyelemmel összeállított. A vezetők ismerik és a munkavállalói élmény érdekében használják a szervezet rejtett hálózatait, így működtetik kismamáknak szóló komplex, több elemből álló programjukat (karrierterv, kapcsolattartás...), ezen belül a Buddy programot, melyben a visszatérő kismamák mellé támogató személyeket rendelnek a szervezetből. Jellemző a nagyarányú rugalmasság a munkaszervezésben. A vállalatnak számos családokra fókuszáló hagyománya van. A pályázatban fellelhető az innováció iránti igény és a trendekre való figyelem. A munkavállalói ajánlás pozitív munkavállalói élményről tanúskodik.
Kisvállalkozások körében példaértékű a családbarát vezetői szemlélet komplex programba, rendszerbe foglalása. A munkavállalók 75%-a fiatal férfi, ezért a programelemek a férfiak (apák) szempontjait is figyelembe veszik. A munka és magánélet összeghangolása férfi-szemszögből kerül feldolgozásra workshopokon, ahol olyan kérdéseket dolgoznak fel közösen, mint a párkapcsolat tartóssága, családon belüli munkamegosztás, időhiány kezelése a családon belül, apaszerep – férfiszerep elvárások, jó apává válás. Mindezek a programok a munkavállalók közösséggé válását segítik, mélyítik a személyközi kapcsolatokat. A vállalat széles körben él a rugalmas munkaszervezési formákkal.
A tapasztalt munkaerő sikeres visszaintegrálása a program célja. A kihagyott éveknek számos oka lehet, többek között gyermekvállalás, családi körülmények, tanulmányi szabadság, betegség vagy közeli hozzátartozó ápolása. A tizenkét hetes, fizetéssel járó program módot ad a munkába való visszarázódásra és a szakmai önbizalom visszaszerzésére. A résztvevők különböző részlegeken kapnak lehetőséget szakmai tudásuk felfrissítésére és továbbfejlesztésére, tréningeken, „on-the-job” képzéseken vehetnek részt, továbbá felsővezetők és dedikált mentorok is segítik visszailleszkedésüket.
A cég dinamikusan fejlődő szervezetét túlnyomórészt fiatal, a családalapítás küszöbén álló munkatársak alkotják. A dolgozók átlagéletkora 31 év, és több mint 50%-uk nő. Évente többször mérik a dolgozói elégedettséget, így mindig naprakészek abban, milyen pontokon érdemes támogató intézkedéseket hozniuk. A rendszeres visszacsatolás azt is jelenti, hogy a meghozott intézkedésekből több éppen a munkatársak kezdeményezéséből indult ki, ilyen a vállalatnál igen népszerű relaxációs szoba. A vállalati mobilflotta kedvezményei a munkatársak családjai számára is elérhetőek. A kismamák visszafogadását vezetői érzékenyítéssel és komplex programmal segítik, valamint támogatják a vállalati babák bölcsődei befogadását költségtérítéssel. Belső program keretében rendkívül kedvező áron juthat országszerte szálláshelyekhez valamennyi munkatársuk és családtagjaik.
Ennél a szervezetnél különleges érzékenységet találtunk a kollégák személyes élethelyzeti válságai iránt. A vezetés szemmel láthatóan dolgozik azon, hogy segítő, támogató szolgáltatásokkal tudja kísérni munkatársait, nemcsak a kisgyermekeseket, hanem akár idős szülőt, vagy beteg házastársat gondozó kollégákat is. Ilyen vállalati juttatások: táppénz és a fizetés közti különbség kompenzációja, pénzügyi hozzájárulás a pszichológiai, szociális szolgáltatások igénye esetén, pénzügyi hozzájárulás egészségügyi ellátás, gyógyászati eszközök igénye esetén. Példás kismama programjuk van, és az ő esetükben a pályázatra érkezett dolgozói ajánlások mind számukat, mind a vallomások mélységét tekintve kiemelkedő volt.
Ez a vállalat elsősorban férfi munkatársakkal dolgozik, 80-20 a férfi-nő arány. A családot nem női témaként kezelik, kollégáikat hozzásegítik, hogy megtalálják helyüket a munka és a magánszféra területén egyaránt. Hosszú évek alatt kiérlelt, évről-évre megújuló ötletekkel működtetik családbarát programjaikat. A vállalat vezetése természetes érzékenységgel tekint a kollégákra, figyeli igényeiket; folyamatos párbeszédben vannak egymással. Ennél a vállalatnál a részmunkaidős és egyéb atipikus munkavégzési formák százalékos aránya évről évre nő, bevezették a törzsidő-peremidő intézményét, ahol a peremidővel a kollégák maguk gazdálkodnak, a vállalati telefonflotta nyitott a családtagok számára, sok időt töltenek együtt a kollégák családjaival, ezzel kovácsolják össze a közösséget, amely megtart és motivál. Így jöhetett létre a vállalat saját e-mesekönyve is, “Történetek a gyerekszobából” címel. Családtudatos, következetesen alkalmazott vezetői magatartást találunk náluk, komplex családbarát programot.
A programon belül mentor és coach segítségét is igénybe veszik, a családbarát műszakban a munkaidő a gyermekellátó intézmények napirendjéhez illeszkedik 8-tól 2-ig tart részmunkaidős, csúsztatott munkarendes és a munkatársak szállítását is a vállalat vállalta. A kezdeményezés a termelői szektorban és abban a térségben jó példaként is kiemelkedő.
Mikrovállalkozásként is stratégiailag felépített családbarát belső működés jellemzi. Rugalmas munkaidő, megosztott munkakör, a kollégák elhozzák egymás gyerekeit az óvodából vagy iskolából, vigyáznak rájuk délután, működik az „örömkommandó”, vagyis a kollégák olykor valami kedvességgel meglepik egymást. Sőt: súlyos munakerőhiány, betegség esetén van olyan behívható beugró, aki sok szerepkört ismer. Az alapítók kismamaként másfél év alatt sikerre vitték vállalkozásukat, ez fontos ösztönző példa lehet mások számára is. A vállalkozás missziója a társadalom komfortosabbá tétele a családok számára.